Manažerské dovednosti a týmové vedení

Školení Management a vedení lidí

Naučte se základní koncepty, které stojí za efektivním řízením organizace. 

Kurz je určen: Manažerům na všech úrovních řízení, kteří se chtějí seznámit, upevnit anebo rozšířit své vědomosti o základních principech řízení firem a vedení lidí. Týmy vrcholového vedení nebo manažeři na stejných úrovních řízení mohou lépe komunikovat o významu základních prvků řízení firmy jako jsou strategie, plánování, organizování, rozhodování atd. Prostřednictvím příkladů se seznámí se základními stavebními kameny managementu. Dozví se jakou roli v řízení firmy sehrávají manažeři a jaké vlastnosti, schopnosti a dovednosti se od nich očekávají. Současný moderní pohled na management vyžaduje, aby manažeři byli především lídry, kteří vedou lidi svým příkladem a společně s nimi dosahují cílů stanovených ve strategii firmy.

Délka školení: 1. den

Obsah: 

Teorie managementu

  • Základní principy řízení
  • Systém řízení podniku
  • Cyklus PDCA
  • Oblasti managementu – kvalita, BOZP, EMS, bezpečnost informací, …
  • Firemní kultura

 

Organizování

  • Typy organizačních struktur – procesní, projektová organizační struktura
  • Základy procesního řízení
  • Základy řízení projektů

 

Řízení

  • Plánování – typy plánů (podnikatelský plán, finanční plán, druhy plánů
  • Klíčové ukazatele výkonnosti – KPI
  • Koncept BSC (Balanced Scorecard)

 

Kontrolování a řešení problémů

  • Identifikace a popis problému, analýza a hledání kořenové příčiny (Ishikawa diagram, 5x Proč?), navrhování řešení, rozhodování o přijetí opatření, validace a vyhodnocení, zavedení trvalého opatření

 

Neustálé zlepšování

  • Metody DMAIC, KAIZEN, princip Flow

 

Role a poslání manažera

  • Řízení vs. vedení lidí
  • Manažer jako leader
  • Styly vedení a řízení – demokratický, liberální, autokratický a byrokratický styly řízení, metoda GRID,

 

Základní kompetence manažera

  • Osobnost manažera
  • Znalosti a dovednosti
  • Osobní rozvoj a sebemotivace – osobní strategie, timemanagement, zvládání stresu, zvládání konfliktů, neustálé vzdělávání a zdokonalování

 

 

Základní úkoly a překážky v práci manažera

  • definování cílů a úkolů – metoda SMART
  • delegování úkolů – význam a způsoby delegování
  • motivování – rozdíl mezi stimulací a motivací, Maslowova teorie, zdroje a prostředky využívané při motivaci zaměstnanců
  • rozhodování
  • efektivní komunikace – vnitrofiremní komunikace, interpersonální komunikace, řízení porad, prezentace, řešení konfliktů
  • kontrola a hodnocení zaměstnanců – kontrolování úkolů, poskytování zpětné vazby, hodnocení výkonnosti a kvality práce zaměstnanců, hodnotící pohovory, rozvoj zaměstnanců

Budování efektivních týmů

  • Budování týmu – výběr lidí do týmu, etapy budování, rozvíjení týmu
  • Týmové role – 9 týmových rolí podle Belbina
  • Synergie – od nezávislosti k vzájemné závislosti (Cowey)

 

Akční plány účastníků – co udělám abych se zlepšil

Co získají účastníci absolvováním školení:

  • Budou umět představit strategii firmy a rozpracovat ji do cílů.
  • Naučí se definovat organizační model firmy a přiřadit odpovídající kompetence manažerů.
  • Budou umět popsat proces, za který odpovídají jako jeho vlastníci a určit ukazatele, kterými se měří jeho výkonnost, efektivnost a kvalita.
  • Budou znát základní vlastnosti, znalosti a dovednosti manažera a lídra.
  • Budou umět připravit motivační model pro zaměstnance.
  • Naučí se hodnotit výkonnost a efektivnost zaměstnanců.

Máte zájem o toto školení?

Stačí vyplnit krátký formulář, kde uvedete vaše kontaktní údaje společně s detaily o požadovaném školení. Naše školení jsou pečlivě navržena tak, aby odpovídala vašim potřebám a přispěla k vašemu profesnímu růstu. Po obdržení vaší poptávky se obratem ozveme s konkrétními informacemi o dostupnosti, cenách a dalších podrobnostech.