Manažerské dovednosti a týmové vedení
Školení Management a vedení lidí
Naučte se základní koncepty, které stojí za efektivním řízením organizace.
Kurz je určen: Manažerům na všech úrovních řízení, kteří se chtějí seznámit, upevnit anebo rozšířit své vědomosti o základních principech řízení firem a vedení lidí. Týmy vrcholového vedení nebo manažeři na stejných úrovních řízení mohou lépe komunikovat o významu základních prvků řízení firmy jako jsou strategie, plánování, organizování, rozhodování atd. Prostřednictvím příkladů se seznámí se základními stavebními kameny managementu. Dozví se jakou roli v řízení firmy sehrávají manažeři a jaké vlastnosti, schopnosti a dovednosti se od nich očekávají. Současný moderní pohled na management vyžaduje, aby manažeři byli především lídry, kteří vedou lidi svým příkladem a společně s nimi dosahují cílů stanovených ve strategii firmy.
Délka školení: 1. den
Obsah:
Teorie managementu
- Základní principy řízení
- Systém řízení podniku
- Cyklus PDCA
- Oblasti managementu – kvalita, BOZP, EMS, bezpečnost informací, …
- Firemní kultura
Organizování
- Typy organizačních struktur – procesní, projektová organizační struktura
- Základy procesního řízení
- Základy řízení projektů
Řízení
- Plánování – typy plánů (podnikatelský plán, finanční plán, druhy plánů
- Klíčové ukazatele výkonnosti – KPI
- Koncept BSC (Balanced Scorecard)
Kontrolování a řešení problémů
- Identifikace a popis problému, analýza a hledání kořenové příčiny (Ishikawa diagram, 5x Proč?), navrhování řešení, rozhodování o přijetí opatření, validace a vyhodnocení, zavedení trvalého opatření
Neustálé zlepšování
- Metody DMAIC, KAIZEN, princip Flow
Role a poslání manažera
- Řízení vs. vedení lidí
- Manažer jako leader
- Styly vedení a řízení – demokratický, liberální, autokratický a byrokratický styly řízení, metoda GRID,
Základní kompetence manažera
- Osobnost manažera
- Znalosti a dovednosti
- Osobní rozvoj a sebemotivace – osobní strategie, timemanagement, zvládání stresu, zvládání konfliktů, neustálé vzdělávání a zdokonalování
Základní úkoly a překážky v práci manažera
- definování cílů a úkolů – metoda SMART
- delegování úkolů – význam a způsoby delegování
- motivování – rozdíl mezi stimulací a motivací, Maslowova teorie, zdroje a prostředky využívané při motivaci zaměstnanců
- rozhodování
- efektivní komunikace – vnitrofiremní komunikace, interpersonální komunikace, řízení porad, prezentace, řešení konfliktů
- kontrola a hodnocení zaměstnanců – kontrolování úkolů, poskytování zpětné vazby, hodnocení výkonnosti a kvality práce zaměstnanců, hodnotící pohovory, rozvoj zaměstnanců
Budování efektivních týmů
- Budování týmu – výběr lidí do týmu, etapy budování, rozvíjení týmu
- Týmové role – 9 týmových rolí podle Belbina
- Synergie – od nezávislosti k vzájemné závislosti (Cowey)
Akční plány účastníků – co udělám abych se zlepšil
Co získají účastníci absolvováním školení:
- Budou umět představit strategii firmy a rozpracovat ji do cílů.
- Naučí se definovat organizační model firmy a přiřadit odpovídající kompetence manažerů.
- Budou umět popsat proces, za který odpovídají jako jeho vlastníci a určit ukazatele, kterými se měří jeho výkonnost, efektivnost a kvalita.
- Budou znát základní vlastnosti, znalosti a dovednosti manažera a lídra.
- Budou umět připravit motivační model pro zaměstnance.
- Naučí se hodnotit výkonnost a efektivnost zaměstnanců.
Máte zájem o toto školení?
Stačí vyplnit krátký formulář, kde uvedete vaše kontaktní údaje společně s detaily o požadovaném školení. Naše školení jsou pečlivě navržena tak, aby odpovídala vašim potřebám a přispěla k vašemu profesnímu růstu. Po obdržení vaší poptávky se obratem ozveme s konkrétními informacemi o dostupnosti, cenách a dalších podrobnostech.